Dersin Adı | Küresel Tüketim Kültürü ve Kimlikler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCPR 570 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında küresel tüketim kültürü incelencektir. Kimlik inşa süreçlerinde küresel\ntüketim kültürünün özellikle bölgsesel ve yerel kültürlerle olan etkileşimine odaklanılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanımı | |
2 | Construction of the Nation(al) | Benedict Anderson. Imagined Communities. “The origins of National Consciousness” pp.37/65 |
3 | Global kavramının tanımı | Arjun Appadurai. Modernity at Large: Cultural Dimensions of Globalization. “Global Ethnoscapes.” pp. 48/65 |
4 | Local, Global/Glocal AKA Hybrid | 1)Annabelle SrebernyMohammadi. The global and the local in international communications, in Askew, Kelly M. and Richard R. Wilk (Eds.) The Anthropology of Media: A Reader. pp. 337/356. 2)Marwan Kraidy. The Cultural and Political Economies of Hybrid Media Texts, in Hybridity or the Cultural Logic of Globalization. Philadelphia: Temple University Press: 2005. 97/115. |
5 | Modern Tüketici Toplumu | Leiss et. al., Late Modern Consumer Society, pp. 295/332. |
6 | Neoliberal Çağ | Harvey D (2005) A Brief History of Neoliberalism. New York: Oxford University Press. Introduction & Chapter1 |
7 | Tüketim, Kimlikler ve Milliyetçilik | Silvio Waisbord. “Media and the Reinvention of the Nation,” in The Sage Handbook of Media Studies, edited by John Downing, 375/392. Thousand Oaks, California: Sage Publications, 2004. Pp. 375/392. |
8 | Tüketim, Kimlikler ve Reklam | Robert Foster. Making National Cultures in the Global Ecumene. Annual Review of Anthropology, 20: 235/60. |
9 | Reklamda "Glocalization": Türkiye Durumu | Christine Ogan, Filiz Cicek, Yesim Kaptan. Reverse Glocalization? Marketing a Turkish Cola in the Shadow of a Giant. Journal of Arab and Muslim Media Research 1(1): 47/62. |
10 | Midterm | |
11 | Global Markalar ve Global İmajlar | Tinic, Serra (1997) United Colors and United Meanings, Journal of Communication: 3/25. |
12 | Reklam Endüstrisi | William Mazzarella. 'Very Bombay ': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency. Cultural Anthropology. 18 (1): 33/71. |
13 | Irk, Etnik köken ve Reklam | Arlene Davila, Latinos INC. “Don’t Panic, I’m Hispanic”: The Trends and Economy of Cultural Flows, pp. 23/55. |
14 | Final Sunumları | Final ödevi üzerine tartışmalar ve geribildirimler |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Final Ödevi son teslimi |
16 | Dönemin genel özeti | Dönemin genel özeti ve tartışmalar |
Ders Kitabı | Okuma materyalleri: kitap bölümleri ve makaleler, sınıf içi tartışmalar.a |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sunumlar: Öğrenciler, makale içindeki önemli noktaları tartıştıkları bir sunum hazırlayacaklardır. Sınavlar: 3 farklı kısa reflection paper ve bir tane dönem içerisinde işlenilen konuları ele alan uzun essay yazılacaktır. Bir tane ara sınav bulunmaktadır. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | 128 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 17 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest